Rektörümüz Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa, Niğde’nin orta ve uzun vadede tanınırlığını artırmak üzere hayata geçirilen “Marka Kent Niğde” projesinin kapanış çalıştayına katıldı.

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde, Niğde Valisi Yılmaz Şimşek başkanlığında gerçekleştirilen çalıştaya, Rektörümüz Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa’nın yanı sıra, Niğde Belediyesi Başkan Yardımcısı Mustafa Yiğit, Vali Yardımcısı Cemil Kılınç, Niğde Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhsin Kar, Isparta Eski Belediye Başkanı Yusuf Ziya Gönaydın, Altındağ Eski Belediye Başkanı Veysel Tiryaki, Turist Rehberleri Birliği Başkanı Suat Tural, NİTSO Başkanı Şevket Katırcıoğlu, akademisyenler ve oda başkanları ile farklı illerden gelen turizm sektörü temsilcileri katıldı.

Niğde Valiliği ile Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi işbirliğinde koordine edilen ve Ahiler Kalkınma Ajansı tarafından finansal destek sağlanan Marka Kent Niğde projesinin kapanış çalıştayında konuşan Niğde Valisi Yılmaz Şimşek, “Binlerce yıllık yaşanmışlığın derin izlerini taşıyan medeniyetlerin yaşatıldığı şehir Niğde'nin; tarihi, turistik ve kültürel değerlerini, önce sizlerle sonra da Türkiye ve Dünya ile buluşturmak için çıktığımız ‘Marka Kent Niğde’ yolculuğunun ilk durağında sizlerin değerli görüş ve önerilerinizden yararlanmak, sizlerle paylaşımlarda bulunmak için bir araya gelmiş bulunuyoruz. Bu çalıştayda ortaya konulacak sonuçların ve oluşturulacak yol haritasının Niğde'nin geleceği için çok önemli olduğunu düşünüyorum” dedi.

Proje Koordinatörü Başaran Öztürk ise “Marka Kent Niğde” projesinin çalıştay sonuç raporuna göre Niğde'nin marka yüzünün Aladağlar olduğunu açıkladı.

Rektörümüz “Şehirlerin Markalaşması” Konulu Sunum Yaptı

Çalıştay kapsamında Rektörümüz Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa, “Şehirlerin Markalaşması” konulu sunum yaptı.

Şehir yönetimlerinin şehre gerçekleşmesi muhtemel doğrudan ve dolaylı yatırımları artırmak, daha fazla yerli ve yabancı turistin şehre uğramasını sağlamak ve şehir sakinlerinin şehre olan aidiyet bağını güçlendirmek için planlayıp, uyguladığı tüm marka iletişim stratejilerinin şehir markalaşması olduğunu belirten Rektörümüz Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa, marka şehirlerin sahip oldukları vizyonla global ölçüde fark edilmeyi ve benimsenmeyi hedeflediğini kaydetti.

Marka Şehir olmak için şehrin tüm dinamiklerinin ortak hareket etmesi ve ön plana çıkarttığı ürünü, şehrin marka yüzünü en iyi şekilde pazarlaması gerektiğine dikkat çeken Rektörümüz Prof. Dr. Karamustafa, marka şehirlerin ortak özelliklerini ise şöyle özetledi:

“Marka şehir çalışan için cazibe merkezidir. Marka şehir çalışan üzerine olumlu etki yapar. Çalışanlar için birer tercih meselesidir. Yatırımcılar için cazibe merkezidir. Yatırımcılar bilir ki, marka şehre yapacakları yatırımların karşılığını misliyle alacaktır. Bunun için marka şehir önemli potansiyeldir. Uzun dönemli kalıcı yatırımların merkezidir. Marka şehre gelen yatırımcılar kısa dönemli değil, orta-uzun dönemli yatırımlar yaparlar. Yaşayanların şehre olan aidiyet bağı yüksektir. Şehirde yaşayanlar, o şehirli olmayı ön plana çıkarırlar, şehrin değerlerini benimser, korur ve geliştirirler. Uluslararası kurum, kuruluş ve enstitülerin merkezidir. Üniversiteler, araştırma kurumları, Ar-Ge merkezleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, devlet dışı organizasyonlar, işçi ve işveren sendikaları, dernekler, konfederasyonlar, uluslararası örgütler, bu şehirlerde bulunur. Ya merkezleri ya da temsilcilikleri yer alır. Kültür, sanat ve spor faaliyetleri önemli yer tutar. Marka şehirde periyodik olarak uluslararası nitelikte kültürel, sanatsal etkinlikler ve spor organizasyonları düzenlenir. Altyapı problemleri aşılmıştır. Yollar, caddeler, sokaklar, parklar, metrolar, diğer toplu taşıma yolları, iletişim sistemleri üst düzeydedir. Marka şehirlere karadan, denizden, havadan ve demiryoluyla kolayca ulaşılmaktadır.”




Toplam 580 görüntüleme
Tarih: 21/06/2019
A+ A-